Nie cichnie burza wokół Wschodniej Obwodnicy Wrocławia i budowy odcinka Żerniki Wrocławskie – Bielany. Cała inwestycja ma otrzymać dotacje unijne w wysokości 90 milionów złotych. Środki te mogą przepaść z uwagi na działania mieszkańców miejscowości Wysoka. Zaskarżyli oni przebieg wyznaczonej trasy przez ich wieś, pomimo, że plany obwodnicy istnieją od ponad 10 lat, grubo sprzed intensywnej ekspansji zabudowy rodzinnej na Wysokiej.

Kupującym działki jak i deweloperom było od dawna wiadomo, że planowana obwodnica będzie przebiegać przez miejscowość. Obecnie protestujący mieszkańcy utworzyli Stowarzyszenie Wysoka, którego celem jest blokowanie, a finalnie przesunięcie obwodnicy poza teren wsi.
Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wpłynęło 330 protestów z czego ponad 300 dotyczy trasy przecinającej Wysoką.

Po drugiej stronie barykady są mieszkańcy wrocławskich osiedli jak również okolicznych gmin, którzy na co dzień stoją w gigantycznych korkach.

W odpowiedzi na „Akcję Wysoka” powołane zostało „Porozumienie Wrocławskich Osiedli Południowych”, które zaczęło zbierać podpisy pod petycją o przyspieszaniu prac i realizacji Wschodniego Odcinka Obwodnicy Wrocławia, który jest kluczowy dla komunikacji drogowej oraz odkorkowania tej części Wrocławia.

Petycję można podpisywać on-line w serwisie petycjeonline.com.

Jednocześnie, w naszej gminie Stowarzyszanie Nasze Drogi realizuje akcję zbierania tradycyjnych podpisów pod petycją.

Petycję o można podpisać w następujących punktach:

  • sklep spożywczy w Radwanicach przy ul. 1 Maja
  • sklep spożywczy ABC w Radwanicach przy ul. Wrocławskiej na końcu
  • sklep spożywczy ABC ul. Fabryczna w Siechnicach
  • sklep spożywczy ODiDO ul. Piastów Śląskich w Siechnicach
  • cukiernia Cynamon w Siechnicach
  • sklep odzieżowy Wioletka ul. Jarzębinowa w Siechnicach
  • restauracja Deja Vu - club & restaurant w Siechnicach

Aby ruszyć z inwestycją urząd marszałkowski postanowił podzielić budowę obwodnicy na dwa etapy. „Chcemy zrobić krok do przodu, dlatego postanowiliśmy podzielić ten odcinek na dwa niezależne projekty i jednocześnie już teraz pozyskać na budowę część środków unijnych, tym bardziej, że fragment od Iwin do Grota-Roweckiego nie budzi wątpliwości” - tłumaczy Jerzy Michalak, z zarządu województwa.

Przy tym fragmencie realizacji ”organem właściwym dla wydania decyzji środowiskowej będzie burmistrz Siechnic. Poza tym wszystkie badania są już zrobione, bo robiliśmy je dla całego południowego odcinkach i nie trzeba ich powtarzać” - wyjaśnia Michalak.

Koszt wykonania 2,5 km odcinka to bagatela 37 milionów złotych, z czego aż 85% będzie pochodzić z dotacji unijnych. Data zakończenia prac to 2020 rok. Jest to mały kroczek w kierunku udrożnienia południowej części Wrocławia . Dodatkowo, na obwodnicy skorzystają wszystkie gminy ościenne w tym również Gmina Siechnice. Począwszy od zmniejszenia korków, poprzez zwiększenie przepustowości dróg w tej części regionu a skończywszy na podniesieniu atrakcyjności działek inwestycyjnych w gminach znajdujących się w pobliżu obwodnicy.

Jakub Kłosiński - przedsiębiorca, założyciel stowarzyszenia Nasze Drogi zabiegającego o poprawę jakość dróg i bezpieczeństwo ruchu w gminie Siechnice.

Ta strona używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.